de febrer 09, 2005

Teotecnologia

Com a crient en Déu nostre senyor, he de dir que no em sembla gens bé l'onada de tecnificació i cientificació que estic veient al voltant de les esglésies cristianes, sobretot dins de la UJI, com a un intent de crear una nova ciència-creença que es podria anomenar teotecnologia. Només cal posar dos exemples:

D'una banda l'església catòlica (l'autèntica i la meua) organitza el seté encontre Fe-Cultura, dedicat en aquesta ocasió a "Ciència i Teologia". Com si aquests dos conceptes es poguessin relacionar d'alguna forma.

D'altra banda, Els Grups Bíblics Universitaris (una de tantes sectes cristianes) anuncien en la seua web el repartiment de cds amb els textos bíblics i ferramentes per a instal·lar a l'ordinador. Els textos bíblics han de ser llegits en paper, com es fa des fa milers d'anys, i mesclar aquestes sagrades escritures amb unes "ferramentes" per a l'ordinador es podria considerar quasi un pecat. No m'estranya en aquesta gent, que com nosaltres, també es consideren cristians però, és clar, no són els bons i això es nota, sobretot quan veus que entre les seues activitats figuren conferències sobre Dios y sexo (mp3).

No dubte de la bona fe que hi ha darrere d'aquestes activitats però caldria fer un esforç i reconduir l'església cristiana cap a on sempre ha estat, al marge de ciències i tècniques.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

El otro día vi a un individuo cruzando el ágora con una camiseta que ponía: "SEXO, DIOS y MP3". Que alucine. Quiero saber dónde las venden.

Anònim ha dit...

Hola com va? Sóc lector del teu blog quasi des que vas començar i ja he postejat alguna vegada... però ara m'has tocat un tema en el què no stic masa d'acord. Jo soc cristià, però això no es contradiu amb que jo utilitze NTIC... ¿per què no puc llegir la Bíblia en el meu portàtil o en un ebook al meu pda?
Tu t'identifiques com a catòlic, i aquest és el problema.. aquest sector sempre ha estat en contra de les Noves tecnologies.
Fa unes setmanes sortia en una columna del País que l'esglesia de Roma sempre ha estat en contra dels avanços tecnològics. Ficava com a exemple, que l'esglesia s'oposava fa uns anys contra els parallamps per que es jugava a ser Déu intentant parar la seua ira... Un poquet de per favor. Ara, després dels anys, esglèsies, col.legis religiosos i fins i tot el vaticà té parallamps.
Jo em pregunte: de què s'està en contra? i per què? Quanta por ha tingut l'esglèsia catòlica any rere any de què els seus fidels llegiren la Bíblia per ells mateixos. Fins i tot s'oposaven a traduir-la... ¿Tantes coses diu la Biblia que l'esglesia no compleix?
"Una fe que piensa, una razón que cree"